Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 

FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Nieuwbouwwoning 2016
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MR.
Gast

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2022 10:46 am    Onderwerp: Antwoord vergelijkbaar probleem Reageer met quote

Hallo Pyara,

Dank voor je reactie. Ik ben nog niet overtuigd van het feit dat enkel aan het bouwbesluit voldoen de aansprakelijkheid bij de aannemer zou wegnemen. We hebben daarom inderdaad zoals jij al aangeeft intussen ook alle relevante stukken rondom de vergunningverlening bij de gemeente opgevraagd en intussen ook ontvangen.

Stel dat er niet conform te de tekeningen is gebouwd, (bijvoorbeeld een te smal uitgevoerde spouw, wat wij vermoeden), dan is er in mijn ogen gewoon sprake van wanprestatie en is de aannemer aansprakelijk. Ook als de spouwmuur vervuild zou zijn, dan is dat volgens mij gewoon nalatigheid van de aannemer en zou dit op zijn kosten hersteld moeten worden, uiteraard voor zover mogelijk. Dat is ook wat we nu gaan proberen aan te tonen, waarschijnlijk door onderzoek aan de woningscheidende wand/spouw. We hebben helaas geen rechtsbijstandverzekering, dus het zal in eerste instantie uit eigen zak moeten komen. Dat betekent waarschijnlijk ook dat het allemaal nog wel even gaat duren.

Het feit dat aan het bouwbesluit wordt voldaan, is daarmee voor mij nog niet ook een vrijbrief voor de aannemer dat hij geen enkele verantwoordelijkheid meer heeft hierin.

De geluiden die jij omschrijft ervaren wij ook, in meer of mindere mate en het is echt gekmakend. Buren aan de andere kant van het blok horen ook regelmatig geluid, maar het is moeilijk te vergelijken. Je zal zelf intussen ook wel ervaren hebben dat je met alle vragen die je hebt naar het kastje van de muur wordt gestuurd.

Onze woning is niet door Heijmans gebouwd, welke aannemer het wel is laat ik nog even in het midden, maar het gaat om partij die regionaal opereert.

Ik zal ergens de komende week wel even wat stukken verzamelen en deze per mail toesturen en zal je dan ook meenemen in waar ik mijn vermoedens op baseer.
Naar boven
Pyara
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2022 5:00 am    Onderwerp: Gehorigheid Reageer met quote

Het moet of aan bouwpuin in de spouw liggen of aan dat idd de spouw te smal of verkeerd is. Ben benieuwd hoe eea zal uitwijzen. Ben benieuwd naar de tekeningen en technische omachrijving. Je kunt ook nagaan of er bouwtoezicht is gehouden door de gemeente ?

Mail me maar ben benieuwd.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 van 7

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed