Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Green Glue aanbrengen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Elwin
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 9:05 pm    Onderwerp: Green Glue aanbrengen Reageer met quote

Goedenavond allemaal,

Ik heb vorige week een elektronisch drumstel gekocht, maar woon in een jaren ' 30 huis met houten vloeren. In het hele huis kun je mij dus op de drums horen slaan, en met name het voetpedaal horen bedienen.

Op internet heb ik inmiddels de tips gevonden om met name het contactgeluid te verminderen door een tennisbalplatform te maken. De MDF-platen zijn inmiddels op maat gezaagd en de tennisballen besteld. Ik heb echter ook ' green glue' nodig om tussen de platen te doen en om de tennisballen mee vast te zetten.

Green Glue is echter alleen verkrijgbaar in kokers van 828 mm, wat weer niet in mijn reguliere kitspuit past. Hebben jullie wellicht suggesties voor alternatieven voor Green Glue, of tips waar ik (voor een normale prijs) een kitpistool voor deze maat kan vinden of lenen/huren?

Groet,

Elwin
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tennisballen gaan je niet helpen, dat is een onzinverhaal vergelijkbaar met dat van eierdozen om de ruimte akoestiek te verbeteren (helpt niet en is levensgevaarlijk vanwege brand), autobanden om een podium op te bouwen, rubber matten, etc. Je moet weten wat je doet en anders hou je jezelf voor de gek.
Ik hoop dat je tennisser bent want met die ballen kun je niks Very Happy .

Green Glue is een Constraint Layer Damper en geen lijm, dus dat gaat je ook niet helpen. GG kan soms nuttig zijn maar ook hier moet je weten wat je doet.
Je moet als je informatie op het web zoekt begrijpen dat er veel volidioten van alles roepen en dat je moet zoeken naar lui die hun beweringen onderbouwen, liefst met links naar onderzoek. Facebook is wat dat betreft volgens mij één van de ergste bronnen van misinformatie omdat daar helemaal geen redactie plaatsheeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Elwin
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 6:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Bert,

Bedankt voor je reactie! Ik ben het met je eens dat je veel niet moet geloven wat je op internet vindt. Aangezien het hier zelfs op allerlei fora stond waar drummers samenkomen, ging ik ervan uit dat het hier wel getest en bewezen was. Ik zou de tennisballen gelukkig nog terug kunnen sturen.

Heb je wellicht andere suggesties hoe ik het geluid - met name het contactgeluid van de trommel die ik met het voetpedaal bedien - kan isoleren/ verminderen?
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heeft Eric Desart hier wel eens uitgelegd hoe dat moet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Apr 23, 2021 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=631&start=0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Elwin
Gast





BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2021 9:12 pm    Onderwerp: Drumstel Reageer met quote

Beste Bert,

Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb de tennisballen teruggestuurd.
Inmiddels ben ik aan het kijken om Agglomer te bestellen (ook gekeken naar Regufoam, maar dat lijkt niet te betalen en niet per se beter).

Op de houten vloer zal ik dan een laag Agglomer leggen. Daar bovenop de MDF plaat (150 x 120 x 1,Cool, daar bovenop een kleed/ mat en daarboven op het elektrische drumstel.

Nu zie ik verschillende soorten Agglomer: D80, D140 en D200 en in diktes variërend tot 10-50 mm).

Welk van deze typen Agglomer kan ik het beste aanschaffen om het contactgeluid tegen te gaan?

Groet,

Elwin
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 1:09 pm    Onderwerp: Re: Drumstel Reageer met quote

Elwin schreef:
Beste Bert,

Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb de tennisballen teruggestuurd.
Inmiddels ben ik aan het kijken om Agglomer te bestellen (ook gekeken naar Regufoam, maar dat lijkt niet te betalen en niet per se beter).

Op de houten vloer zal ik dan een laag Agglomer leggen. Daar bovenop de MDF plaat (150 x 120 x 1,Cool, daar bovenop een kleed/ mat en daarboven op het elektrische drumstel.

Nu zie ik verschillende soorten Agglomer: D80, D140 en D200 en in diktes variërend tot 10-50 mm).

Welk van deze typen Agglomer kan ik het beste aanschaffen om het contactgeluid tegen te gaan?

Groet,

Elwin


Alles staat in die link die ik je heb aangereikt maar ik heb hem zelf gelezen (ik werd toen weggestuurd Very Happy ) en het is niet allemaal heel duidelijk, en de projecten werden nooit daadwerkelijk afgemaakt.

Het komt erop neer dat je die Agglomer 10 tot 15 % moet indrukken als alle belasting (dus ook jijzelf) op dat podium staat. Als je dus 20 mm Agglomer hebt moet dat 2 tot 3 mm inveren onder belasting.
Daarvoor heb je, als je met een plaat MDF of OSB of iets dergelijks werkt, eigenlijk heel weinig Agglomer nodig.
Als je er een hele mat onderdoet is dat veel te stijf en helpt het niet, je krijgt dan vrijwel geen invering.
En doordat je weinig Agglomer nodig hebt krijg je al snel dat de dynamische belasting, als je dus zit te drummen, ervoor zorgt dat het hele platform niet meer heel stabiel is.
Als je een zware vloer hebt, bijvoorbeeld 150 mm beton dat op Agglomer zweeft, dan heb je veel meer Agglomer nodig en is het bijkomende, dynamische gewicht van de drummer in verhouding veel minder prominent dan wanneer je plaatmateriaal gebruikt. Dus: hoe zwaarder de constructie, hoe stabieler.
Je kunt overigens makkelijk uitrekenen hoeveel Agglomer je nodig hebt aan de hand van de productinformatie.
Als je dat boven de pet gaat zet je iemand die ongeveer jouw gewicht heeft met dat drumstel op het podium en meet dan of het geheel 3 mm inzakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.