Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Fluittoon in huis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Samba
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Mrt 26, 2021 4:04 pm    Onderwerp: Fluittoon in huis Reageer met quote

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand een tip heeft om mij verder te helpen.

Sinds een paar weken horen wij af en toe voor langere perioden (uren achter elkaar) een redelijk harde fluittoon. Na wat snel onderzoek leek het te komen van de ventilatiebuizen in huis. We hebben er daar maar 2 van (1 naar de wc en 1 naar de badkamer). Echter als we het stroom eraf halen (zelfs van het hele huis), blijft deze fluittoon gaan. Het komt dus niet van een apparaat.

Iemand zei dat hij dit ook had meegemaakt, en dat het bij hem een defecte vlotter in het toiletreservoir was, waardoor het water heel zachtjes bleef stromen, en dat zorgde voor een fluittoon bij hen.

Ik heb daarop de hoofdkraan dicht gedraaid, en zowaar stopte de toon. Op dat moment leek het inderdaad te maken te hebben met de wc in de badkamer. Deze zit in dezelfde behuizing als de ventilatorbuis, dus niet vreemd dat we het geluid ook daar hoorden.

We hebben ons voorgenomen eens naar dat reservoir te gaan kijken want dan zal er idd iets defect zijn, en tot die tijd de hoofdkraan dicht te zetten als we last hebben van de fluittoon.

Nu ben ik vandaag thuis aan het werk, en het is weer eens een dag waarbij de fluittoon aardig aan de gang is. Dus ik zet de hoofdkraan uit, ik trek de wc nog eens door, maar na een uur hoor ik nog steeds deze zeer irritante (en best harde) fluittoon.

Ik ben dus bang dat het toeval is geweest dat dit de vorige keer hielp. Heeft iemand nog een idee wat ik nu kan proberen? Gaskraan? Kan ik die zomaar uit zetten nadat ik de thermostaat heel laag heb gezet?

Andere tips? Wij worden langzaam gek hier....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.