Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Laagfrequent geluid door/vanwege nieuwe voorzetwanden?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Reinout
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 2:28 pm    Onderwerp: Laagfrequent geluid door/vanwege nieuwe voorzetwanden? Reageer met quote

In ons jaren dertig binnenstadsappartement zijn recent twee voorzetwanden (met Fermacellplaten) geplaatst tegen de scheidingswand met de buren. De voorzetwanden zijn helaas niet goed ontkoppeld geďnstalleerd, dus werken niet. Ik lees dat verkeerd geplaatste voorzetwanden zelfs averechts kunnen uitwerken.
Ik ben hard op zoek naar het antwoord op de vraag: Kan het zo zijn dat dit zelfs zorgt voor het ontstaan van een laagfrequent geluid, of dat een al bestaand laagfrequent geluid nu anders loopt of versterkt wordt waardoor ineens waarneembaar? Ongeveer vanaf de plaatsing van de wanden (enige dagen later) ervaar ik namelijk overlast van - naar ik meen - laagfrequent geluid (pulserende dreun, druk op oren, soms tegen pijn aan, en trillingen). De wanden zitten in twee delen over de hele binnenmuur op de tweede etage (van de drie etages). Het geluid/gevoel voel ik in ons hele huis, dus is niet ergens minder. Zouden deze nieuwe constructies nu verantwoordelijk kunnen zijn voor laagfrequent geluid, voelbaar op álle plekken?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.