Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast buren achtertuin, huurwoning, rijtjeshuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pepe
Gast





BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2020 7:05 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast buren achtertuin, huurwoning, rijtjeshuis Reageer met quote

Goedendag,

Na wat tijd geïnvesteerd te hebben in het doorspitten van het forum wil ik graag persoonlijk advies vragen. Ik woon sinds enkele maanden in een rijtjeshuis (bj +/- 1970). Ik zit tussen 2 huizen in, een ouder stel waar ik geen enkele last van heb en een stel met 2 kleine kinderen. Er wordt daar continu naar elkaar geroepen en de muziek staat regelmatig, in de tuin, hard aan (afwisselend volume). Het zijn de meest luidruchtige bewoners van de straat.

Ik gun echt een ieder zijn leefgenot, als de muziek een keer wat harder staat dan moet dat kunnen. Ik snap dat kinderen (veel) geluid kunnen produceren, maar ik zou minder irritatie hebben als ik in de tuin kan zitten zonder elk gesprek letterlijk te kunnen volgen of zelfs mijn eigen muziek niet meer kan luisteren ondanks een noise cancelling koptelefoon. En natuurlijk kan ik altijd aangeven als het een keer minder mag, maar ik wil ook een structurele oplossing.

De huidige schutting is 180 hoog en is zo'n ouderwetse verticale aan beide zijdes afwisselende planken hardhouten ding met rondingen aan de bovenzijde. Qua geluidsdemping stelt dat natuurlijk niets voor. De schutting is ook de jongste niet meer en ondanks dat ik pas liever aan een nieuwe wilde denken als de oude bij wijze van om zou vallen / waaien, wil ik kijken of een geluidsreducerende schutting van beton, of kokos, of alternatief X een optie is. Anders denk ik dat ik hier niet lang blijf wonen en dat is een hoop weggegooid geld natuurlijk en verder woon ik prima.

De tuinen zijn zo'n 6 meter breed en 7,5 meter lang. Aan de achterzijde staan doorlopende schuurtjes, over de gehele breedte van de tuin. Aan de woningzijde staat een stenen muurtje bij elk huis van 185 hoog en 1 mtr breed. De buren hebben sinds kort een houten overkapping, met geluidsinstallatie, aan de achterzijde van de tuin gebouwd tegen de schuur aan met een dichte dunne wand aan mijn zijde.

Het blok aan de achterzijde heeft in het verlengde van mijn huis een hoekhuis, in het verlengde van genoemde buren staan wat garageboxen met ruimte ertussen voor de auto's. De buren hebben aan de voor mij uiterste zijde een stenen schuurtje van de gemeente staan, welke wat hoger is dan dan onze 2 mtr hoge schuurtje.


Zou een geluidsreducerende schutting een goede investering zijn? Welk type zou in mijn geval de meest 'verlichtend' zijn? Ik neig zelf meer naar de betonnen variant vanwege het uiterlijk, vinde de kokowall niet erg mooi. Wellicht krijg ik de wooncorporatie ook mee in het weghalen van het kleine stenen muurtje als dit bijdraagt (dn de buren ook akkoord gaan hiermee).

Misschien ook handig om te melden is dat de schutting 'cat proof' gemaakt moet kunnen worden. Hetzij door spannen van een net, of roterende buizen.

Wat zou jullie advies zijn in deze?

Ik hoor graag jullie reactie!
Met vriendelijke groet,
Petra
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2020 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Zou een geluidsreducerende schutting een goede investering zijn? Welk type zou in mijn geval de meest 'verlichtend' zijn? Ik neig zelf meer naar de betonnen variant vanwege het uiterlijk, vind de kokowall niet erg mooi.


Het gaat sowieso (ook met die schelle kinderstemmetjes) beter isoleren dan de huidige 'open' houten schutting. Realiseer je wel dat je alsnog de buren zult kunnen horen (maar zachter).

Beton is prima, Kokosscherm is niet echt nodig.

Quote:
Wellicht krijg ik de wooncorporatie ook mee in het weghalen van het kleine stenen muurtje als dit bijdraagt (dn de buren ook akkoord gaan hiermee).


Is ook niet nodig. Dit muurtje is zwaar en gesloten. Prima dus.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 6:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hartelijk dank voor de snelle reactie! Ik ga mij verder verdiepen in de opties voor betonnen schuttingen.

Met vriendelijke groet,
Petra
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.