Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Help ik hoor lage toon paar seconden binnen EN buiten huis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Meneertje



Sinds: 12-4-2020
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2020 12:22 pm    Onderwerp: Help ik hoor lage toon paar seconden binnen EN buiten huis Reageer met quote

Kan iemand me helpen?

Af en toe hoor ik in mijn huis een lage toon (donker) gedurende een seconde of vijf. Laatst stond ik voor het huis en hoorde ik het ook. Ik weet niet wat het kan zijn. Wind? Lijkt me sterk dat klinkt niet zo. Het is soms 's nachts soms in de middag. En niet vaak, misschien paar keer per maand.

Ik woon in een oud huisje dat vastzit aan een ander oud huisje. Maar het heeft niks met de buren te maken, die zijn er ook bijna nooit.

Mocht u meer info willen hebben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor het meedenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2020 11:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan er natuurlijk helemaal naastzitten... (forgive me in advance) maar zelf heb ik weleens last (heel afentoe) van een lage bastoon die ik hoor en dit is te wijden aan Tinitus. Soms als ik ga slapen of als ik helemaal geen muziek hoor bv. Doorgaans, als ik op pad ben hoor ik het nooit omdat je Tinitus niet waarneemt/opvalt als je geluid hoort.

Ik ben me er al lange tijd van bewust maar had het er ooit met een vriend over en die wist ooit nog niet wat het was en had bijna al bij de gemeente geklaagd (A'dam) tot ie er achter kwam dat het Tinitus was (hij nam soms ook exact zo'n lage toon waar).
Het vertekende beeld wat Tinitus kan schetsen is dat het in je leefomgeving is waar je relaxed, ligt, slaapt.. oftewel.. wanneer je ff van de stilte geniet en elk geluid opvalt en het interpreteert als omgevingsgeluid.

Nogmaals, ik kan er natuurlijk helemaal naastzitten (dat hoop ik dan ook van harte voor je). Tinitus kan zwaar irritant zijn. Zelf heb ik er geen problemen mee omdat het heel afentoe is en in ieder geval geen irritante piep. Smile

Zou het verder ook niet weten. lage frequenties kunnen ver dragen en worden altijd door iets groots gegenereerd.. het is nu een beetje in het duister tasten.. Ben sowieso benieuwd of iemand anders hier nog een verklaring heeft. Maar misschien kun je nog wat details geven over je omgeving en tijdstip? Dus wanneer treedt het op of zit er misschien een industrieterrein in de buurt? Dat soort details.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Meneertje



Sinds: 12-4-2020
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2020 12:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Singer-Sax player schreef:
Ik kan er natuurlijk helemaal naastzitten... (forgive me in advance) maar zelf heb ik weleens last (heel afentoe) van een lage bastoon die ik hoor en dit is te wijden aan Tinitus. Soms als ik ga slapen of als ik helemaal geen muziek hoor bv. Doorgaans, als ik op pad ben hoor ik het nooit omdat je Tinitus niet waarneemt/opvalt als je geluid hoort.

Ik ben me er al lange tijd van bewust maar had het er ooit met een vriend over en die wist ooit nog niet wat het was en had bijna al bij de gemeente geklaagd (A'dam) tot ie er achter kwam dat het Tinitus was (hij nam soms ook exact zo'n lage toon waar).
Het vertekende beeld wat Tinitus kan schetsen is dat het in je leefomgeving is waar je relaxed, ligt, slaapt.. oftewel.. wanneer je ff van de stilte geniet en elk geluid opvalt en het interpreteert als omgevingsgeluid.

Nogmaals, ik kan er natuurlijk helemaal naastzitten (dat hoop ik dan ook van harte voor je). Tinitus kan zwaar irritant zijn. Zelf heb ik er geen problemen mee omdat het heel afentoe is en in ieder geval geen irritante piep. Smile

Zou het verder ook niet weten. lage frequenties kunnen ver dragen en worden altijd door iets groots gegenereerd.. het is nu een beetje in het duister tasten.. Ben sowieso benieuwd of iemand anders hier nog een verklaring heeft. Maar misschien kun je nog wat details geven over je omgeving en tijdstip? Dus wanneer treedt het op of zit er misschien een industrieterrein in de buurt? Dat soort details.


Bedankt voor uw reactie. Maar tinitus is het niet. het geluid is er wel degelijk, ook omdat mijn vriendin het ook hoort op hetzelfde moment.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Singer-Sax player



Sinds: 7-8-2017
Berichten: 34
Woonplaats: Venhuizen

BerichtGeplaatst: Ma Apr 13, 2020 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aha.. duidelijk. Dat is iig wel soort van goed nieuws maar lost dit vraagstuk niet op.

Lees nu dat het zowel 's nachts als overdag optreedt.. maar ook buiten?? Misschien toch iets uit de omgeving.

Zomaar een vaag vermoeden als het niet iets is van buitenaf.. HR ketels beschikken over een soort ventilator die de lucht comprimeert. Sommige modellen kunnen bij het opstarten zeer lage frequenties weergeven, welke ook behoorlijk doorklinken. Als dit bv het geval zou het in warmere tijden (bij de buren) niet te horen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.