Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ondervloer voor tegels volgens NSG en NEN EN ISO 140/717-2-.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jurjen
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Feb 21, 2020 1:33 pm    Onderwerp: Ondervloer voor tegels volgens NSG en NEN EN ISO 140/717-2-. Reageer met quote

Voor mijn appartement op de derde verdieping ben ik op zoek naar een tegelvloer met een geluid reducerende ondervloer. Deze zal komen te liggen op een zand-cementvloer zonder vloerverwarming.

Omdat ik geen overlast wil veroorzaken wil voldoen aan de door de Vereniging van Eigenaren voorgeschreven norm:

De vloeren dienen te voldoen aan het advies van de NSG (Nederlandse Stichting Geluidshinder) van tenminste 10Db contact geluidsreductie verbetering (norm NEN-EN-ISO140/717-2-1997). De verbetering moet zijn beoordeeld op basis van de norm NEN 5077 en uitgedrukt in een verbetering van de isolatie-index voor contactgeluiden door een betonvloer met desbetreffende (onder)vloerbedekking te beleggen.

Natuurlijk heb ik al een poging gedaan om van de Vereniging van Eigenaren te horen met welke leverancier er goede ervaringen zijn, maar zij verwijzen dan direct naar het bovengenoemde artikel.
Daar kom ik dus niet verder.

Zelf heb ik al het product Akoustiflex 16 gevonden, maar dat is tot dusver de enige. Om toch een keuze te kunnen hebben vraag ik of iemand een ondervloeren-leverancier kent, welke kan voldoen aan de door mijn Vereniging van Eigenaren voorgeschreven norm?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.