Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

advies gevraagd over isoleren grote ruimte

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mikevanoostende



Sinds: 24-2-2019
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Za Mrt 02, 2019 10:54 pm    Onderwerp: advies gevraagd over isoleren grote ruimte Reageer met quote

Momenteel runnen we een yoga ruimte op het 2de verdiep van een groot gebouw.
er net onder gaan we een 2de yoga ruimte inrichten.
Hier een link naar een foto van deze ruimte :
link naar foto

Deze ruimte moet akoestisch gescheiden worden van elkaar.

Ik had graag de metalen liggers behouden omdat we dit zouden gebruiken om verschillende zaken aan te hangen... maar ik vrees dat we hier teveel geluid zullen doorlaten ?
enig idee hoe dit anders op te lossen?
Ik dacht hier aan het isoleren van deze balken en dan volledig te omkisten..
Maar vooraf zou ik om de meter een haak bevestigen aan deze balk die onderaan de bekisting zou uitkomen om later iets te kunnen aanhangen.. is dit een goed idee naar geluid toe ?

Het plafond zou ik opvullen met glaswol, en dan daaronder 2 lagen gyproc (15mm)
Ik wil bij het installeren van het vals plafond zo weinig mogelijk hoogte verliezen... graag een paar tips
ivm geschikte profielen. en ook hoe het best te isoleren naar de muur toe en ook naar de metalen liggers ?

De metalen liggers zitten vast in de muur, maar worden nog eens extra ondersteund door metalen ronde buizen.
Ik vermoed dat dit best ook geïsoleerd wordt ?

alvast bedankt voor de tips.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 03, 2019 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nogal een project, zeker als je het resultaat professioneel wilt gebruiken.

Kun je de bovenverdieping niet beter isoleren?

Die stalen balken gebruiken gaat hem niet worden, in ieder geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
mikevanoostende



Sinds: 24-2-2019
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 04, 2019 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Bert,

boven is er reeds een yoga zaal die in gebruik is... vloer bestaat hier uit multiplex platen van 22mm die op de balken liggen, daarop 7mm isolatie en dan eiken vloer.
Hier gaan we niet direct meer iets aan veranderen.
Alles zal in deze ruimte moeten gebeuren..
Wat bedoel je met het gebruik van de stalen balken .. ook geen optie om die grote vijsogen te gebruiken ? en die dan door de isolatie naar buiten te laten komen ?

Nog een vraag:
Ik heb gezien dat ze het metalen frame van het zwevend plafond soms akoestisch scheiden met de balken met rubbers ertussen, is dit een optie ? of bestaat er nog iets anders ?

mvg,

Mike.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 11:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Geluidsisolatie moet alles afschermen en volkomen luchtdicht zijn, dus iets door een isolerende laag laten steken kan niet.

Er zijn wel akoestische ankers of spijkerregels die je aan die balken kunt monteren om daarop de isolerende laag aan te brengen.

Houd ook rekening met flankerende geluidsoverdracht via bijvoorbeeld de zijwand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.