Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Kunnen vensters met geluidswerend glas boven de 40db Rw+ Ctr

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mattitz
Gast





BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2018 7:59 pm    Onderwerp: Kunnen vensters met geluidswerend glas boven de 40db Rw+ Ctr Reageer met quote

Hello,

Even kort de situatie. Wij wonen vlak naast een woning waar er vrij veel verkeer is. Op heden hebben wij gewoon 4-16-4 glas. Wij zouden het glas graag vervangen. We hebben de keuze uit verschillende glassoorten van AGC. Ik merkte op dat AGC een glassoort had van 47db RW Ctr, nml 88,2A-16-44,2A. Toen ik overlegde met onze akoestisch adviseur stelde deze echter dat je zelden boven de 40db Ctr uitkwam met een gewoon venster.

Is er iemand die dit kan bevestigen en waarom dit het geval is? Zij sprak van de dichtingen, maar ik zou eigenlijk gewoon vaste vensters plaatsen. Ik weet dat er verlies zal zijn, maar zou toch graag rond de 45db Ctr komen. Is er kans dat we lager uitkomen dan we bv 66,2A-20-44,2A zouden nemen Dit is wat AGC voorstelde, maar AGC zei ook dat het andere glas kon.

Zou leuk zijn mocht men hier nog wat gefundeerd advies hebben.

Alvast bedankt,
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.