Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

geluidshinder muziek buren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LDL
Gast





BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 8:05 pm    Onderwerp: geluidshinder muziek buren Reageer met quote

Beste adviseur op dit forum omtrent geluidshinder,

Ik heb een buurman die elke dag van 's morgens vroeg tot 's avonds muziek draait in de tuin (grote boxen staan ongeveer op 20-25m afstand van ons huis/tuin. Het staat niet altijd super hard, maar wel hard genoeg dat ik elke dag in zijn muziek leef, en we leven hier met name buiten en hebben ook geen glazen ramen). Ik woon in het buitenland en hier gelden geen regels, dus qua gemeente ed klacht indienen is geen oplossing.

Ik ben op zoek naar advies wat ik hier aan kan doen (praten met de buurman is ook geen optie meer, ik denk zelfs dat hij het expres doet). Muur bouwen zitten we aan te denken, maar hoe hoog en dik moet deze dan zijn en wat is het beste materiaal dat ik hiervoor kan gebruiken? Ik ben op zoek naar basismaterialen dat we kunnen gebruiken, dus geen kant en klare geluidsmuren die in NL beschikbaar zijn want die kan ik hier niet krijgen. Ik vrees dat een betonnen muur niet voldoende helpt.

Ik verneem graag van jullie.

Bij voorbaat dank,
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 9:49 am    Onderwerp: Re: geluidshinder muziek buren Reageer met quote

LDL schreef:
Ik vrees dat een betonnen muur niet voldoende helpt.


Mits zonder kieren of openingen helpt dit prima. Met andere materialen is nauwelijks een merkbaar betere afname van het geluidsniveau te halen, omdat de geluidsafname in alle gevallen wordt bepaald door geluid dat over de muur (en langs de uiteinden) komt.

Algemeen wordt het effect van een gesloten wand vooral bepaald door de hoogte, lengte en de afstanden van bron en ontvanger t.o.v. de wand.

Besef je wel dat de buurman, nadat je de muur hebt geplaatst, de muziek gewoon harder kan zetten? Rolling Eyes .
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.