Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

laminaat

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EVD
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2017 1:23 pm    Onderwerp: laminaat Reageer met quote

Goedendag,

Mijn bovenburen hebben een dubbele onderlaag onder het laminaat omdat ze dachten dat dit het geluid minder zou maken en ze hebben hele mooie plinten op maat tegen de muur aan laten maken.

Nu lijkt het juist averecht te werken aangezien ik voor mijn gevoel juist meer hoor . het klinkt hol en dof als ze lopen en geluiden komen naar beneden,

Ze hebben het huis nu verkocht en ik wil daarom even informeren of het inderdaad meer geluid veroorzaakt als je een dubbele ondervloer hebt en plinten tegen de muur aan gelijmd.

Danku
Naar boven
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2017 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die ondervloer durf ik niet te zeggen zonder nadere inspectie, maar een vloer ontkoppelen van de basisvloer en hem dan weer hard koppelen aan de wand lijkt me niet volgens de regelen der kunst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
soprano74



Sinds: 16-6-2014
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2017 8:01 pm    Onderwerp: Re: laminaat Reageer met quote

EVD schreef:
Goedendag,

Mijn bovenburen hebben een dubbele onderlaag onder het laminaat omdat ze dachten dat dit het geluid minder zou maken en ze hebben hele mooie plinten op maat tegen de muur aan laten maken.

Nu lijkt het juist averecht te werken aangezien ik voor mijn gevoel juist meer hoor . het klinkt hol en dof als ze lopen en geluiden komen naar beneden,

Ze hebben het huis nu verkocht en ik wil daarom even informeren of het inderdaad meer geluid veroorzaakt als je een dubbele ondervloer hebt en plinten tegen de muur aan gelijmd.

Danku


Ik kan zo het artikel even niet vinden, maar het bedrijf Peutz heeft aangetoond dat het aanbrengen van een dubbele ondervloer de prestaties *aanzienlijk* kan verslechteren dan een enkele ondervloer ivm met resonanties die ongunstig zijn. Hierbij aangetekend dat het reflectiegeluid van laminaat ook een groot probleem is, dus niet alleen contactoverdracht, maar hoge intensiteit geluidspulsen zijn doorgaans erg goed hoorbaar door flankering. Het aanbrengen van een bredere ruimte tussen het laminaat en de vloer resulteert inderdaad in een toenemend "hol" geluid wat door de lagere frequenties beter hoorbaar wordt. Ergo: een goedkoop ondervloertje van 3 mm kan soms betere prestatie leveren dan een dikkere ondervloer van 7 mm tot 10 mm. In mijn woning heb ik twee verschillende ondervloeren, een goedkope schuimfolie van 3 mm en een houtvezel van 7 mm. Die van 7 mm maakt beduidend meer reflectiegeluid in de vorm van holle tikken.

Het lijkt mij raadzaam om actie te ondernemen en ervoor te zorgen dat in uw geval een enkele ondervloer wordt toegepast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.