Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Glaswand in U-vorm in tuin

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lohmkadz
Gast





BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2017 4:09 pm    Onderwerp: Glaswand in U-vorm in tuin Reageer met quote

Geacht forum,

Ik wil in mijn tuin een U-vormige glaswand plaatsen om een plek te hebben waar ik minder/geen last heb van het geluid van het verkeer, dat op ca 30m voorbij rijdt. De gemeente verwacht ca. 8000 mvt per etmaal (maximaal). De berekende geluidsbelasting op de gevel van de woning is 48dB (toevallig ook de maximaal toegestane waarde....).

Voor de U-vorm denk ik aan afmetingen 2,5m x 2,5m x 2,5m. Hoogte ca 2m. Glasdikte 8mm.
Het is de bedoeling om in deze U-vorm te zitten, te eten, etc.

Ik zou graag willen weten of mijn idee bij uitvoering ook effect heeft of dat afmetingen/hoogte nog aanpassing behoeven.
Bij voorbaat dank voor een reactie.

PS. Ik heb een word document voor upload, maar is niet duidelijk hoe/ of ik dit document kan uploaden.[/quote][/list]
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 8:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

In de 'schaduw' van je scherm zul je een relevante vermindering van het geluid ervaren. De dikte van het glas maakt niet zo veel uit. Alles boven 15kg/m2 zal ongeveer hetzelfde effect hebben. Hoger is wél (iets) beter.

In je afscherming ga je wel galm krijgen. Misschien is het een beter idee om een absorberend scherm te plaatsen met daarin een glasstrook aan 4 zijden. Dat lijkt me comfortabeler.

Files zelf ergens hosten of mailen aan geluidforum@gmail.com - Na review host ik hem dan wel.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Lohmkadz
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor deze reactie. Het is mijn bedoeling om een 'ondoorzichtige' box te maken. Glas is juist gekozen voor het doorzicht in de rest van de tuin.
Wordt met 'galm' bedoeld dat geluid dat in de U-vorm wordt gemaakt daarin blijft 'hangen', of is 'galm' wat anders?

Kan het helpen om de basis van de U groter te maken, b.v. 3m ipv 2,5m, of de poten van de U korter, b.v. 2m?
Groet,
Jan
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Apr 19, 2017 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De zijden korter houden zal de galm (inderdaad, het hol klinken als je in de U aan't babbelen bent met een wijntje) wat verminderen. Verder heb je vooral reductie van verkeersgeluid in het afgeschermde deel, dus rechtstreeks tussen verkeer en waar je zit.

Uitgebreider conclusies trekken is lastig. Reflectie tegen de gevel van je woning bijvoorbeeld, kan maatgevend worden.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.