Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

GELUIDSOVERLAST BOVENBUREN

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A2676
Gast





BerichtGeplaatst: Ma Mrt 27, 2017 12:52 pm    Onderwerp: GELUIDSOVERLAST BOVENBUREN Reageer met quote

Beste mensen

Ik heb een advies nodig. We hebben jaar geleden een appartement in een 1970 flat gekocht. Volledig gerenoveerd, veel geld en tijd daarin geïnvesteerd... Sinds half jaar dat we hier kwamen wonen, werden we helemaal gek van onze bovenburen. Namelijk onze buurvrouw en haar twee kinderen, eentje is bijna volwassen en de andere moet niet ouder dan 10 jaar zijn. Het probleem is dat we horen ze lopen overal in het huis. Vanaf het moment dat ik uit mijn bed stap,7 uur s´ochtends totdat ik naar mijn werk vertrek om 9 uur,hoor ik ze lopen, rennen, gillen enz. Gelukkig heeft mijn man daar geen last van in de ochtend want hij gaat al om 5 uur weg. Als we dan om 18:00 thuis komen, begint dan dezelfde verhaal, loopgeluiden, soms rennen, gillen,dingen op de vloer gooien...
En zo gaat het door totdat ze naar bed gaan,meestal om 22:00.
Ook als haar klein zoontje bij zijn vader is, horen we steeds die loopgeluiden en ze maken ons langzaam gek...
Het probleem is dat de vorige eigenaar van ons appartement ook veel last van die mevrouw heeft gehad en ze hebben vaak ruzies gehad totdat hij besloot om het te verkopen, dus het kon niet meer.
Ook de buurvrouw naast mij heeft ook last van.
Het is vooral heel vervelend als het in het weekend gebeurt, want we zijn meestal de hele dag thuis en moeten naar al die klappen op onze hoofden luisteren. [/b]
Ik heb twee keer op vriendelijke meneer met onze bovenbuurvrouw gepraat, maar dat heeft geen resultaat geleverd. Ze ontkent gewoon alles.. Sad
Soms word ik waker in de ochtend door die contactgeluiden van boven en mijn hele dag gaat kapot.
Ik kan niet stoppen daaraan te denken, elke dag.....we kunnen niet zo doorgaan leven.
Ik heb van buren gehoord dat deze mevrouw niet te praat is, en dat de vorige eigenaar van onze appartement heeft alles geprobeerd, via de huismeester en VVE dus. Ze zeggen dat ze heeft waarschijnlijk slechte ondervloer in haar huis, maar of dat klopt weet ik niet want ze zegt dat het wel goed is. Ze dragen geen pantoffels en als je met de achterkant van je voet op een harde vloer de hele dag loopt, is dat dus logisch dat de benedenburen wel last van kunnen krijgen.
Ik weet niet wat kan ik doen, want deze geluidsoverlast vind plaats overdag en niet laat in de avond of vroeg in de ochtend, maar we worden langzaam steeds gekker van...
Heeft iemand misschien enig idee hoe kan ik het het beste aanpakken?Heeft iemand misschien in diezelfde situatie gezeten?

Lieve mensen ik heb jullie hulp nodig!!!
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2017 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je dit al gelezen?

Ik zou gewoon (opnieuw) met haar in gesprek gaan.

De VVE zou je eigenlijk toch moeten kunnen helpen en de ondervloer laten testen (zij moet dan wel willen meewerken) of (op basis van het bewonersreglement) bewijs eisen van bewoner (bijvoorbeeld documentatie van materialen toegepast bij het leggen van de vloer). In het reglement of de splitsingsakte zou iets over de eisen aan vloerafwerkingen moeten staan.

Misschien dat Vereniging Eigen Huis iets voor je kan betekenen?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.