Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

burenoverlast vergaderingen en telefoneren in de tuin

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evs
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 11:25 am    Onderwerp: burenoverlast vergaderingen en telefoneren in de tuin Reageer met quote

Ik heb een kleine tuin, vijf bij vijf die aan de kopse kant grenst aan een diepe grachtentuin (mijn tuin ligt op een deel van de zijkant van de grachtentuin) Ik woon dus in een zijstraat van de gracht. De tuinen worden aan alle kanten ingesloten door hoge huizen, zie het als een grote binnentuin. In het grachtenhuis zit een flexwerkplek. Het probleem is dat de tuin al bij enigszins redelijk weer als kantoor wordt gebruikt. Er staan tafels en daaraan wordt vergaderd, getelefoneerd, sollicitatiegesprekken gevoerd, workshops gehouden enz. Mijn kleine tuin biedt een prachtig uitzicht op de grote bomen in de grachtentuinen wat ik natuurlijk niet kwijt wil. Ik werk thuis en ben dus de hele dag thuis waardoor ik veel overlast ondervind van de gesprekken (om het nog maar niet over de borrels te hebben) in de grachtentuin die ik LETTERLIJK kan volgen. Ik word er echt gestoord van en supergestresst. Denk aan een soort strandtent naast je.
Ik ben in overleg met de overlastgevers en zij zijn bereid een mobilane noistop muur te zetten van 2 meter 70 hoog. Mijn mooie uitzicht is dan weg en mijn tuin word een ommuurd hok. Ik ben daar niet blij mee (gesteld dat het helpt) en ben nu aan het onderzoeken of ik een deel van die panelen (bv een stuk van 3 meter breed en 60 cm hoog) ook zou kunnen vervangen door dikke perspexplaten, zodat ik licht en uitzicht behoud. Mijn tuin ligt 30 cm hoger dan de grachtentuin en mijn huis nog eens 15 cm hoger. Ik hoor dus veel geluid uit die tuin (met tafels dus een soort terras) maar ook van een balkonachtig terras dat hoger ligt omdat het aan het huis vastzit (dat ligt ongeveer op 1,50 hoog en tien meter naar rechts maar de gesprekken daar zijn ook letterlijk te verstaan.)
Het lukt me helaas niet om foto's van de situatie te plaatsen. Hoe moet dat??



Ik heb een aantal vragen:
1. Stel ik neem de mobilane noisstop met 1 plaat aan de bovenkant van dik perspex
2. Zou bijvoorbeeld een muur van glasblokken een optie zijn?
3. ik heb gemerkt dat het geklets aan de andere kant minder storend is als de grote bomen daar in de tuin ruisen door de wind, vandaar het idee om eventueel een klaterend watervalletje in mijn tuin aan te leggen .

Ik hoor heel graag jullie reacties en alvast dank !
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Foto's kun je plaatsen als je ze ergens hebt 'gehost'. Je kunt ze ook mailen aan geluidforum@gmail.com
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2017 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hierbij de foto's. Licht je ze zelf even toe?




_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 10, 2017 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedrijven mogen toch geen geluidsoverlast veroorzaken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Om het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.