Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Geluidsoverlast door rennende, springende kinderen buren.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
anomiem
Gast





BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2017 6:15 pm    Onderwerp: Geluidsoverlast door rennende, springende kinderen buren. Reageer met quote

Wij wonen in ons huis al zo'n 26 jaar. Sinds 1,5 jaar hebben wij nieuwe buren met 2 kinderen en niet anders dan geluidsoverlast sinds zij naast ons zijn komen wonen. Rennende, springende, krijsende kinderen en hard dichtslaan van kastdeuren.
Het zijn huizen met een 1 steens kalkzandsteen muur. En betonnen platen die doorlopen van hoek naar hoekhuis. Ons huis heeft 3 etages.

Wij hebben geprobeerd met ze te praten, helaas, ze doen er niets aan. Ze vinden dat hun kinderen moeten kunnen rennen, en volgens ons brengen ze, ze wel groot, maar ze voeden ze niet op.

Het enige dat ze zeggen is: we kunnen onze kinderen toch niet vastbinden of verbieden om te rennen. Ze hebben veel energie en moeten dat kwijt kunnen. Het gekke is dat ze buiten nooit rennen. Het oudste kind praat zo hard dat ik alles kan verstaan. Hij schreeuwt en huilt de hele boel bij elkaar.
Het jongste kind begint dan altijd mee te krijsen. We kregen te horen, dat we maar beter dit huis niet hadden kunnen kopen. Een grove belediging. Ze zijn ook aan het treiteren. Ze weten dat wij ons storen aan het geren en gestamp, dus wat doen ze: ze laten de kinderen stampen op de plaats, expres lang en hard rennen door het huis en kastdeuren hart dichtslaan achter elkaar. Ze bonzen op de muren als ik met mijn kat aan het spelen ben.
Hij vertelde dat hij vroeger zelf altijd aan het klagen was in hun vorige woning.

Ze hebben vaak familie en vrienden met kinderen over de vloer. Dan is het niet te harden in ons huis.
In de slaapkamer hebben we een tussenwand laten maken met geluidsisolatie. Deze wordt nu gemaakt. Geen idee of het zal helpen. We hebben een rustiger plek nodig waar we terug kunnen trekken. Het is zo niet leuk meer. Zij ergeren zich weer aan ons omdat we veel lachen en aan het feit dat onze kat in hun tuin komt. Verder zijn wij rustige mensen.

Mijn man wil niet verhuizen en ook geen geluidsisolatiewand in de huiskamer laten maken, omdat dit zo duur is en de kamer kleiner maakt. We vragen ons ook af, of dit voldoende zal helpen. Onze open keuken loopt door en grenst aan hun huis. Dus als er een muur voor wordt gemaakt kan dat niet achter de keukenkasten. Ik weet niet meer wat te doen.
Naar boven
Vlinder



Sinds: 20-2-2015
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2017 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, zo'n isolatiewand helpt niets. Zij zullen minder van júllie horen ipv andersom. Dan wordt het inderdaad zonde van de ruimte die je daardoor inlevert.

Je zit in een lastige situatie. Ik ken zelf het probleem maar al te goed.

Mensen zouden rekening met elkaar moeten houden in zulke gehorige huizen. Betonnen vloeren die doorlopen kunnen echt een hel zijn met sommige mensen... Je wilt je eigen leven leven en niet dat van je buren.

Wij wonen ook al 30 jaar in ons huis, nooit problemen met buren gehad, maar de mensen die 5 jaar geleden naast ons zijn komen wonen, vinden dat ze met niemand rekening hoeven te houden, omdat ze in hun eigen huis zijn en daar alles mogen doen wat ze willen!

Het is vervelend, maar het beste wat je (denk ik) kunt doen, is dezelfde geluiden als de buren maken, maar dan wel wanneer het hén niet uitkomt. Misschien begrijpen ze dan het probleem. Het laatste wat je moet doen is je weg laten jagen uit je (al jarenlang) fijne woning.

Sterkte!

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2017 9:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vlinder schreef:
Nee, zo'n isolatiewand helpt niets. Zij zullen minder van júllie horen ipv andersom.

Klopt niet.

Vlinder schreef:
Het is vervelend, maar het beste wat je (denk ik) kunt doen, is dezelfde geluiden als de buren maken, maar dan wel wanneer het hén niet uitkomt. Misschien begrijpen ze dan het probleem.

Je zou ook met ze kunnen praten (desnoods via een mediator of zo). De situatie escaleren zal de onderlinge relatie enkel meer schaden en een oplossing in de weg staan. Zoals de onderwerp-starten aangeeft hebben de buren ook last van hún gelach en loslopende kat.
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast
Gast





BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2017 2:44 pm    Onderwerp: Gehorige huizen kunnen ook voordelen hebben. Reageer met quote

Voordeel van gehorige huizen is dat je in geval van een calamiteit (brand, inbraak, overval, valpartij) door te schreeuwen en te stampen je gemakkelijker je buren om hulp kunt roepen dan wanneer rijtjeshuizen zo goed geïsoleerd zijn dat je elkaar niet kunt horen. Verder heb je ook meer sociale controle in gehorige huizen, waardoor inbrekers moeilijker ongestoord hun gang kunnen gaan.
Naar boven
Vlinder



Sinds: 20-2-2015
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2017 4:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke reactie gast Laughing Werd dit maar alleen gedaan bij calamiteiten, dan was het inderdaad een voordeel geweest. Gelukkig gebeurt dit niet dagelijks in een huis, maar lawaai van sommige buren wel en dat is een groot probleem.

Aan moderator: Bij ons stampen en rammen de buren gewoon door de voorzetwand heen hoor, het gaat namelijk door de vloeren, andere muren en plafonds. Wij hebben hem destijds geplaatst omdat wij gitaar speelden in de huiskamer en de buren niet wilden storen. Ze hebben ons ook nooit gehoord, dus het werkt wel van onze kant.

Sommige mensen hoor je overal doorheen. Ik heb begrepen zelfs in huizen die de afgelopen jaren gebouwd zijn, zijn nog "gehorig" als je mensen hebt die sch*t hebben aan iedereen.

Groetjes,
Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2017 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vlinder schreef:


Aan moderator: Ze hebben ons ook nooit gehoord, dus het werkt wel van onze kant.


Groetjes,
Vlinder


Geluid is reciprook, en dat is een gegeven, dus wat je zegt klopt feitelijk niet.
Je hebt wel gelijk dat de geluidsreducerende werking van een voorzetwand op een gegeven moment wordt begrensd door flankerend geluid, dus geluid dat via andere paden dan direct door de wand komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
soprano74



Sinds: 16-6-2014
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 8:05 pm    Onderwerp: Re: Geluidsoverlast door rennende, springende kinderen buren Reageer met quote

anomiem schreef:
Wij wonen in ons huis al zo'n 26 jaar. Sinds 1,5 jaar hebben wij nieuwe buren met 2 kinderen en niet anders dan geluidsoverlast sinds zij naast ons zijn komen wonen. Rennende, springende, krijsende kinderen en hard dichtslaan van kastdeuren.
Het zijn huizen met een 1 steens kalkzandsteen muur. En betonnen platen die doorlopen van hoek naar hoekhuis. Ons huis heeft 3 etages.

Mijn man wil niet verhuizen en ook geen geluidsisolatiewand in de huiskamer laten maken, omdat dit zo duur is en de kamer kleiner maakt. We vragen ons ook af, of dit voldoende zal helpen. Onze open keuken loopt door en grenst aan hun huis. Dus als er een muur voor wordt gemaakt kan dat niet achter de keukenkasten. Ik weet niet meer wat te doen.


Ik vrees dat een gedeeltelijke voorzetwand niet de gewenste geluidsreductie gaat geven in uw situatie. De keuken zal van de muur moeten komen om de voorzetwand langs de volledige lengte van de muur te kunnen maken. Geen goedkope oplossing en vermoedelijk zal er ook flankerend geluid via het plafond uw woonkamer binnenkomen.

Vaak gaan een verlaagd plafond en een voorzetwand hand in hand om afdoende geluidsreducties te kunnen realiseren. Dit wordt ook wel "halve-doos-in-doos" genoemd en is uitvoerig in kaart gebracht door een zeer bekende leverancier van gipsvezelplaten, waarvan de naam begint met een "F" en eindigt op "cell" (wil geen reclame maken, als dat al mag...)

Over het algemeen zijn "normale" geluidniveaus bij de hogere frequencties, e.g. praten en TV, nog wel terug te dringen. Betaalbare en uitvoerbare oplossingen tegen lage frequenties zoals zware dreunen, bonken, rennende kinderen, dichtslaande deuren etc. zijn er vrijwel niet. Contactgeluid is dan ook nog eens een bijkomend probleem.

Laat het een pleister op de wond zijn, niet alleen u maar veel landgenoten ervaren hinder van te gehorige woningen. Ik zit in een vergelijkbare situatie en heb oorkappen aangeschaft met een demping SNR 33 (H=35, M=30, L=25). Dit is een betaalbare oplossing maar niet bepaald comfortabel.

Het enige wat afdoende zou werken in uw geval is toch een reductie bij de bron. Buurtbemiddeling is wellicht een oplossing. Of toch gaan verhuizen, uw gezondheid staat op het spel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.