Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Ontkoppeld plafond stucen weer contact?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
themx



Sinds: 14-4-2014
Berichten: 21
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 5:36 pm    Onderwerp: Ontkoppeld plafond stucen weer contact? Reageer met quote

Beste leden van het forum,

Ik heb een vraag. Ik heb zojuist een onkoppeld plafond afgemaakt.

Het plafond hangt op rubbers en raakt de muren rondom niet. Deze voeg
is afgekit met siliconen. op de eerste en tweede laag gipplaten.
De derde laag is de afwerklaag, die gestuct zal worden.

Geen probleem zover, echter als ik de voeg tussen de muur en het plafond mee
laat stucen, dan maakt het plafond toch weer contact via de muren lijkt mij?

Graag zou ik jullie advies willen vragen hoe dat zit met deze voeg, en wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Vr Nov 25, 2016 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geluid raakt dat plafond.
Geluid raakt de wanden.
Ontkoppelen van het plafond van het basisplafond is logisch, maar waarom wil je dat plafond ontkoppelen van de wanden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
themx



Sinds: 14-4-2014
Berichten: 21
Woonplaats: Zaanstad

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 1:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Bert,

Dank voor je snelle antwoord. Je antwoord heeft mij terecht aan het denken gezet.

Zoals jij het zegt klinkt het logisch dat als ik bijv muziek maak in de ruimte waar het nieuwe ontkoppelde plafond hangt ik inderdaad zowel de muren als het plafond in beweging breng het voor de verdieping er boven niet uitmaakt.

Echter had ik zo het idee dat als ik boven muziek speelt dit via de muren naar beneden gaat. Echter zijn deze muren vrij zwaar Gewapend beton 12 cm dik. Dat deze muren iets zullen afstralen zou kunnen, maar gezien de massa zal dat meevallen.

Echter was het niet zo dat bij geluid deze muur de relatieve lichte onderdelen (in dit geval mijn plafond) weer opnieuw in beweging brengt waardoor dit plafond het geluid weer opnieuw gaat afstralen? Heb het dan puur over lucht geluid. Dat was mijn idee waarom ik deze wou ontkoppelen van de muur.
Is deze gedachte gang niet juist? Zou je misschien mij hier het een en ander misschien over willen/kunnen uitleggen? Ben namelijk nog lerende en vind het erg leuk om privé deze constructies te bouwen, om zo te zien hoever ik kan gaan, zonder extreme massa's toe te voegen, zoals bijv een plafond met lood en zand.

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1005
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Nov 26, 2016 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je muren stralen geluid af dat bij je oren komt.
Als die muren ook je voorzetplafond aanstoten maakt dat plafond zoveel minder geluid dat het geluid van de muren dominant is. Dat plafond werkt, met andere woorden, niet als een soort versterker. Dat kan niet.

Als je nu die wanden ook van een ontkoppelde voorzetconstructie voorziet, dan moet je wel dat voorzetplafond van de basiswanden ontkoppelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Gast






BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2016 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt de stukadoor vragen om de hoekovergang van het plafond naar de wand in te snijden en daarna af te kitten. Is het niet voor het geluid, dan is het wel voor scheurvrij stucwerk...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.