Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Demping van geluid uit lucht aan- en afvoerzijde

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Robbie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 1:27 pm    Onderwerp: Demping van geluid uit lucht aan- en afvoerzijde Reageer met quote

Via de luchtaanvoer- en afvoerzijde komt nogal wat lawaai vrij dat door gasten als hinderlijk wordt ervaren. Hoe kan ik zodanig afschermen dat dit lawaai gereduceerd wordt. De omkasting zelf is wel geïsoleerd, alleen de aan- en afvoerzijde zijn open. Er is alleen aan de voorzijde een breed schot geplaatst om het meeste geluid tegen te houden. Omdat het een "Rustpunt" is in een landelijke fietsroute vindt men het geluid storend.
Hoe scherm ik de open aan- en afvoer zodanig af, dat de koelingslucht niet gehinderd wordt, maar wel het geluid gereduceerd wordt.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 1:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar hebben we het over? Een buiten-unit van een airco of zo?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Robbie
Gast





BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 3:21 pm    Onderwerp: Demping van geluid uit lucht aan- en afvoerzijde Reageer met quote

Betreft een compressor die buiten staat opgesteld voor een koelkamer binnenshuis.
Naar boven
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Sep 01, 2016 7:48 pm    Onderwerp: Re: Demping van geluid uit lucht aan- en afvoerzijde Reageer met quote

Robbie schreef:
Betreft een compressor die buiten staat opgesteld voor een koelkamer binnenshuis.


Kijk hier eens voor een voorbeeld : http://www.geluidforum.nl/viewtopic.php?t=574
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Robbie
Gast





BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 2:39 pm    Onderwerp: Demping van geluid uit lucht aan- en afvoerzijde Reageer met quote

Heel erg bedankt, dit lijkt mij de juiste oplossing, kost wat ruimte, maar lijkt mij zeer effectief.
Nogmaals bedankt. Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> Geluid naar de omgeving Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.