Geluidforum.nl forum index
 Adverteerders 


 FAQFAQ   ZOEKENZOEKEN   GebruikersGebruikers   Registreer (NIET verplicht!)Registreer (NIET verplicht!)   ProfielProfiel   InloggenInloggen

Advies constructie contactgeluid bovenburen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Geluidforum
Site Admin


Sinds: 2-3-2006
Berichten: 2687

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2012 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar staat dat het een huurappartement is? Waaruit maak je op dat vraagsteller een beperkt budget heeft?
_________________
- Ook ú kunt (als geregistreerd gebruiker) beschikken over een onderschrift - Klik hier
- Voor vragen en opmerkingen aan de beheerder, mail naar geluidforum@gmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Vr Jul 27, 2012 6:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry Jullie hebben gelijk.

Ik heb het aangenomen omdat alles zeer summier is aangepakt, Dit is een typische aanpak van een woningbouw of iemand die huizen opknapt en weer verkoopt.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peterr



Sinds: 20-7-2012
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 10:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie inzicht en advies

Bart: Het betreft een koop appartement en geld is niet zozeer een issue was meer onwetendheid wat nu meer een principe kwestie aan het worden is, tw dreun eruit halen ook al moet ik dan alles weer opnieuw gaan doen.

Overspanning betreft +-/ 3,5 m, lengte 9 m, hoh tussen 75 – 85 cm in totaal een 10 balken. De balken veren een stukje in wanneer er op de boven verdieping wordt gelopen. Wat ik verder begrepen had was dat het niet zo heel veel uitmaakt of er een verende laag onder een fermacell vloer zit van 1 dan wel 2 cm, de dikte zou in ieder geval niet de hoofdoorzaak van het gedreun kunnen zijn.


Admin: Waarom zou er nu in de huidige situatie sprake kunnen zijn van een dubbele spouwconstructie en indien dit inderdaad zo is waarom zou deze er niet meer zijn in geval ik hetgeen toepas van wat Eric voorstelt? (zie hieronder)

Eric, de hangers die jij voorstelt in combinatie met hetgeen ik heb geschetst als oplossing dus balken opklampen, rockwol 2*10cm er los in (Bert), 2*12,5 gipsplaat met green glue (Bert) op tweede plaat los van de muren zou dan een significante verbetering moeten geven toch?

Verder zeg je:  Op dat ogenblik blijft alleen de luchtlaag dominant beperkend in de MSM. En dat kan je oplossen door zo zwaar mogelijk te gaan. 

Wat bedoel je hiermee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 4:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die luchtlaag is een veer waaraan je weinig kunt doen (een slappere veer = meer lucht = beter).

Die veer in combinatie met de massa krijgt een lagere resonantiefrequentie als de massa groter wordt, en dat willen we. Ik adviseer hier altijd verarmd uranium, want lood is giftig Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het was niet slim van me om enkele zaken maar aan te nemen. Sorry voor dit.

Ik lees dat u het plafond opnieuw wil aanpakken.
Bouwkundig zou ik zeggen dat je de balken het beste kan verzwaren. Dit kan je doen om een houten plank van 32x150 MM aan twee kanten van de balk vast te schroeven.

Het volgende wat ik schrijf zal ik wel weer commentaar krijgen maar ik doe het toch. Ik zou het volgende doen om het probleem zoveel mogelijk op te lossen.
Voor dat de balkverzwaring wordt aangebracht een laag fermacel of gipsplaat aanbrengen tegen de vloer van de bovenburen. Dan tegen deze laag de verzwaring aanbrengen.
Hieronder een laag isolatie 5 cm dik, dan een laag houtwolcementplaat.
Ik zou een zwevende balklaag aanbrengen van sls 38x89', zeker gezien de overspanning.
Om zwevend op te hangen kan je de hangers gebruiken je kan ook te grote balkdrager gebruiken en het sls in celrubber te leggen waardoor het sls aan 3 kanten opgesloten zit in celrubber. Wel de SLS verjongen aan de onderkant waardoor het gips net de balkdrager raakt.
De ruimte vullen met isolatie
Tegen het sls gipsplaten aanbrengen en wel wandplaten van 1,20m breed en 12,5 mm dik. De overspanning kan in 1 keer afgedicht worden, er zijn platen van 3,60 m lang. De gipsplaten niet tegen de muur maar tegen compriband welke 2 cm uitzet meer mag ook, Het mag maar 1/3 uitzetten. Zachtboard en het liefste zachte zachtboard
Weer gipsplaat van 1,20 m breed en 12,5 mm dik.

Met dit heb ik reeds goede resultaten behaald. Als u meer vertouwen heb in Bert of Erik vind ik het ook goed. Het is aan u en niet aan mij.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
bert stoltenborg
Expert


Sinds: 6-8-2006
Berichten: 1007
Woonplaats: achterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niet om vervelend te doen, Bart, maar waarom de houtwolcementplaat?
En waarom de zachtboard?

En ben je niet bang dat je met die overmaatse balkhouders met rubber aan het gokken bent?
Hangers zijn gemaakt voor dit soort dingen en je kunt eraan rekenen, jouw methode is toch een beetje gokken?
Of zie ik het verkeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert stoltenborg schreef:
Niet om vervelend te doen, Bart, maar waarom de houtwolcementplaat?
En waarom de zachtboard?

En ben je niet bang dat je met die overmaatse balkhouders met rubber aan het gokken bent?
Hangers zijn gemaakt voor dit soort dingen en je kunt eraan rekenen, jouw methode is toch een beetje gokken?
Of zie ik het verkeerd?

Bart jouw idee op zich is goed, maar Berts vragen evenzeer terecht.

In functie van die zachte platen: BBC werkte zo vroeger (heeft daar uitgebreide documentatie over), maar dan met de zachte platen tegen de balken of steunen, om hier reeds enige vorm van ontkoppeling te krijgen.
BBC is daar al geruime tijd terug van afgestapt. Uit het geheugen: BBC noemde dat hun Camden wanden of zoiets, naar de locatie waar dat systeem eerst toegepast werd door hen.

Bert, gewoon een zijopmerking, als je met sylomer of agglomer werkt kan je ook rekenen naar zoiets. Maar je hebt gelijk dat het bij ontkoppeling steeds zinnig is te weten wat je juist aan het doen bent.

Tussen haakjes: het gaat hier niet om ter beste tussen individuen, maar om een onderbouwde oplossing te vinden, en er zijn meer wegen die naar Rome lopen.
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peterr



Sinds: 20-7-2012
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Za Jul 28, 2012 11:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thx, maar wat is het nut van een gipsplaat tegen de vloerdelen aanschroeven gaat dit niet werken/kraken of nog erger een grotere dreun creëren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Peterr schreef:
Thx, maar wat is het nut van een gipsplaat tegen de vloerdelen aanschroeven gaat dit niet werken/kraken of nog erger een grotere dreun creëren?

Wat Bart voorstelde is het verzwaren van die massa van de bovenzijde van het dubbelwandig systeem. Normaal heeft dat een positieve impact.
Ook zijn houtvezelcementplaat heeft die functie maar lijkt mij in verhouding niet zo zinnig.

Hier zit echter een vreemde maar bij. De gecompliceerd om op in te gaan. Om goed te zijn zou je de laagfrequente resonantie van die vloer moeten kennen.
Normaal is Barts voorstel ter zake goed.

@ Bart
Bart, jij hebt een zeer grote praktische ervaring, wat mij wel duidelijk is. Ik vermoed dat ik theoretisch een pak verder sta dan jij. Dat zijn geen dingen die we t.o.v. elkaar moeten plaatsen maar complementair laten werken zodanig dat onze kennis en achtergrond elkaar versterken.
Laat dit geen competitie worden. Daar heeft niemand wat aan, en het verwart vraagstellers.

En het is niet zo dat ik geen praktische ervaring heb, integendeel. Op de Univ van Leuven worden de isolatiewaarden die ik bereikt heb bij Galaxy Studios aangehaald als praktisch haalbaar maximum voor dergelijke toepassingen (klopt vermoedelijk de isolatiewaarden van elk akoestisch lab dat je in België en Nederland vindt).
Laat ons elkaar aanvullen, niet in competitie staan.
En Bert is hier ook al jaren mee bezig ......
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Bart Hoogeboom



Sinds: 15-3-2012
Berichten: 111
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo Jul 29, 2012 7:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Erik
Ik dank je voor je commentaar. Het is zeker zo dat ik spreek uit ervaring. De adviezen welke ik geef moet ik ook zelf uitvoeren. Op het moment dat het fout gaat krijg ik het ook op mijn bordje en ik kan me niet verschuilen achter berekeningen. Meestal krijg ik ook klanten met een kleine portomonee welke ik zo goed mogelijk wil bedienen.
Je heb absoluut gelijk dat je vele malen beter ben in berekenen dan dat ik ben.
Ik zal mijn best doen om zaken aan te vullen.
_________________
| www.bigtreeacoustics.nl | Big Tree Acoustics, we make quality sound better.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peterr



Sinds: 20-7-2012
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Za Aug 04, 2012 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie kijk en advies op mijn probleem.
Zoals eerder gemeld ga ik het volgende begin september uitvoeren:

-1*gipsplaten tegen de vloerdelen
-vloerbalken opklampen ter verzwaring
-afhangers: http://www.kineticsnoise.com/arch/icw.html met hieraan een metalstud constructie
-80% spouwvulling - rockwol
-1* gipsplaat 12.5mm
-1*gipsplaat 12.5mm voorzien van green glue
-randstroken tegen muur welke vervolgens wordt afgekit

Ik zal jullie op de hoogte houden van de geboekte resultaten.

Mvrgr
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peterr



Sinds: 20-7-2012
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2012 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

offerte voor 40 Afhangers van kineticnosie control voor mijn oppervlakte kwamen uit op 2000 euro, dit vindt ik iets teveel van het goede.

kwam vervolgens uit op onderstaande link welke veel overeenkomten heeft met hetgeen ik wil toepassen:

http://www.soundproofingcompany.com/soundproofing-solutions/soundproof-a-ceiling/


gr
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2012 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spiraalveren zijn beter.

Heb jij al mijn links al doorzocht?
Het is de doorzakking na montage die je kwaliteit bepaald. Hoe meer doorzakking van het elastisch materiaal hoe beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Peterr



Sinds: 20-7-2012
Berichten: 13

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2012 6:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn voorkeur gaat uit naar spiraalveren maar heb geen spiraalveren kunnen vinden in de links - muv kineticnoise - welke aan een houten balklaag hoogte nivellerend bevestigd kunnen worden.

Laat svp even weten welke ik moet hebben en waarbij ik onder de 1000 euro blijf zitten - vindt ik nl voor wat afhangers mijn max bedrag.

Thx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Eric Desart
Expert


Sinds: 18-5-2006
Berichten: 1451
Woonplaats: Antwerpen/België

BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2012 12:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Peterr schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar spiraalveren maar heb geen spiraalveren kunnen vinden in de links - muv kineticnoise - welke aan een houten balklaag hoogte nivellerend bevestigd kunnen worden.

Laat svp even weten welke ik moet hebben en waarbij ik onder de 1000 euro blijf zitten - vindt ik nl voor wat afhangers mijn max bedrag.

Thx


Je moet wel de links die ik reeds gaf in dit topic serieus nazien. Ik ben geen zoekmachine.

Van dit bedrijf/merk:
Plaka dBreak
Elastische ophangsystemen • Valse plafonds
Voorzetwanden • Zwevende vloeren

Waarvan ik de link gaf in dit topic:
http://nl.plakagroup.com/website/plakabeton/assets/files/downloadcenterfiles/2539/1_Documentatie-nl/plakadbreak_2_be_nl1112.pdf

[b]Edit Link later gewijzigd: Dit is nu de juiste link:[/b]
http://nl.plakagroup.com/website/plakabeton/assets/files/downloadcenterfiles/2539/1_Documentatie-nl/12-002_plakadbreak2_int1112_be-nl_lr.pdf

In deze post (een hele set links):
http://forum.noiseconsult.com/viewtopic.php?p=6328#6328

Staan er in. Gelieve zelf het zoekwerk te doen.
Dat is zelfs een Belgisch bedrijf.

Ik heb de andere links nu niet meer bekeken. En prijzen kan je zelf checken.

Het gaat erom dat jij een elastische ophanging krijgt met een zo laag mogelijke eigenresonantie.
En om dat te bereiken moet je trildempers zo zwaar mogelijk belasten binnen hun toegelaten werkingsrange.

Edit: Link gewijzigd naar juiste (was later gewijzigd naar nieuwe link)
 


Laatst aangepast door Eric Desart op Wo Dec 19, 2012 10:23 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Geluidforum.nl forum index -> In het huis Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3



 
Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Geluidforum.nl topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group.